CZAS I MIEJSCE IMPREZY:
Data:
17 kwietnia 2009 roku – festiwal młodych solistów piosenkarzy
18 kwietnia 2009 roku – festiwal zespołów tańca i piosenki, zespołów tańca nowoczesnego i współczesnego
Miejsce:
Sala Teatralna- Miejski Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Chrzanowie
CELE OGÓLNE FESTIWALU:
Czyli ….. dlaczego lokomotywa?
Symbolem Naszego miasta jest lokomotywa, tutaj właśnie powstała pierwsza w Polsce fabryka lokomotyw. Ruszamy już po raz czwarty w podróż artystyczną lokomotywą, pełną radości jaką niesie wspólna zabawa z piosenką i tańcem, bez osobnych przedziałów dla niepełnosprawnych i sprawnych…
Cele szczegółowe:
1. Integracja
2.Stworzenie możliwości zaprezentowania dorobku zespołów artystycznych
3.Wymiana pomysłów i doświadczeń w zakresie pracy dydaktycznej w amatorskim ruchu artystycznym
4. Rozmiłowanie zainteresowania tańcem i śpiewem
5.Rozwijanie wrażliwości estetycznej dzieci i młodzieży
6. Wspólna zabawa
7. Wyłonienie najlepszych reprezentantów w kategorii taniec i piosenka, taniec nowoczesny i współczesny , soliści śpiewający
ZASADY UCZESTNICTWA:
Czyli kto może wsiąść do pociągu…?
Zapraszamy do udziału w imprezie, solistów śpiewających, zespoły artystyczne reprezentujące różne formy wokalno-taneczne, oraz programy tańca nowoczesnego i współczesnego;
a także zespoły integracyjne, zespoły z warsztatów terapii zajęciowej, szkół specjalnych, instytucji kultury, placówek wychowania pozaszkolnego, etc..
Akredytacja: 5 złotych od członka zespołu, płatne w dniu imprezy.
Soliści śpiewający – 30zł
Zgłoszenia zgodnie z załączonym wzorem należy przesłać pocztą lub pocztą elektroniczną na adres:
Miejski Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji ul. Broniewskiego 4, 32-500 Chrzanów do dnia 25 marca 2009, email – turando@gazeta.pl, jackdance@interia.pl (każde przysłane mailem zgłoszenie otrzyma potwierdzenie)
Instytucje delegujące pokrywają koszty ubezpieczenia uczestników, transport akredytację, oraz zabezpieczają opiekę nad dziećmi w trakcie imprezy zgodnie przepisami.
KATEGORIE ARTYSTYCZNE:
Festiwal solistów śpiewających (17.04.2009)
W konfrontacjach biorą udział soliści śpiewający w następujących kategoriach wiekowych:
Kat 1 – 7-10 lat Kat 2 – 11-14 lat Kat 3 – 15 lat i powyżej
* Prezentują jedną piosenkę dostosowaną do możliwości warsztatowych i wieku wykonawców ( druga piosenka przygotowana na życzenie jury)
* Uczestnicy festiwalu wykonują piosenkę z półplaybeckiem, lub z towarzyszeniem jednego instrumentu.
* Uczestnicy festiwalu biorą udział w koncercie laureatów w godzinach popołudniowych 17 kwietnia, wraz z profesjonalnymi muzykami.
* Po koncercie laureatów – uczestnicy i nauczyciele mogą wziąć udział w konsultacjach z jurorami festiwalu.
OCENA:
Jury w trakcie oceny będzie brało pod uwagę:
· Dobór repertuaru
· Interpretację
· Ogólny wyraz artystyczny
· Osobowość artystyczną
· Technikę wykonania
· Wartości wychowawcze
Festiwal zespołów tańca i piosenki i zespołów tańca nowoczesnego i współczesnego(18.04.2009)
kategorie artystyczne:
1. taniec i piosenka- solista wraz z tłem tanecznym, widowisko wokalno-taneczne (z elementami śpiewu, rewii, gry aktorskiej, rekwizytu, elementów akrobatyki,itp.)
UWAGA: nie dopuszcza się playbacku wokalnego.
Ilość uczestników – od 6-30 osób
2.Taniec nowoczesny: (disco dance, hip-hop, disco-show), taniec współczesny. Ilość uczestników od 7-24osób.
KATEGORIE WIEKOWE:
A: 7-10 lat Zespoły integracyjne:
B: 11-14 lat A1 – dzieci
C: 15 lat i powyżej B1 - dorośli
PREZENTACJA ZESPOŁÓW:
1. O zakwalifikowaniu się do danej grupy wiekowej decyduje większość dzieci z danej grupy wiekowej.
2. Zespoły prezentują program o łącznym czasie do 4 min., grupy integracyjne do 10min.
3.Po eliminacjach jury przyzna miejsca w każdej kategorii od I-III oraz wyróżnienia.
4.W trakcie gali laureatów jury ogłosi wyniki oraz wręczy nagrody i dyplomy (w odróżnieniu od lat ubiegłych zespoły nie będą oceniane w gali. W jej trakcie ogłosimy wyniki)
OCENA:
Jury Festiwalu oceniając zespoły będzie kierować się następującymi kryteriami:
1. dobór muzyki
2. dobór repertuaru
3. choreografia
4. śpiew
5. dobór rekwizytów i kostiumów
6. technika wykonania
7. wartości wychowawcze
8. wartości terapeutyczne
9. ogólny wyraz artystyczny