O godzinie 8 rano na wiadukcie zebrali się przedstawiciele władz województwa Małopolskiego, powiatu Chrzanowskiego oraz Gminy Chrzanów i Libiąż by uroczyście otworzyć nowowybudowany wiadukt.
Obiekt przed otwarciem został poświęcony prze ks. Romana Sławieńskiego- proboszcza parafi p.w. św. Mikołaja w Chrzanowie.
Wstęgę przecięli: Andrzej Wcisło - zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich, Marek Sowa - członek Zarządu Województwa Małopolskiego, Janusz Szczęśniak - Starosta chrzanowski, Ryszard Kosowski - Burmistrz Miasta Chrzanowa, Jarosław Łabędzki - wiceburmistrz Libiąża oraz Stanisław Ilukiewicz - prezes spółki Mosty, która była wykonawcą robót.
O 8.30 pierwsze samochody przejechały po nowym widukcie.
***
Budowa widuktu była jednym z etapów projektu pn. "Modernizacja drogi woj. nr 933 na odcinku Brzeszcze – Chrzanów wraz z budową wiaduktu w m. Kroczymiech", którego celem jest poprawa połączeń komunikacyjnych w regionie oraz pomiędzy województwem małopolskim i śląskim.
Budowa rozpoczęła się 1 kwietnia 2008 roku i trwała 18 miesięcy. 18 maja 2009 r. został zamknięty przejazd drogą wojewódzką nr 933 na odcinku w rejonie budowy wiaduktu. Objazd z Chrzanowa do Libiąża został poprowadzony ulicą Powstańców Styczniowych. Końcem czerwca 2009 r. wykonawca zgłosił zakończenie budowy. Jednak otwarcie widuktu mogło nastąpić dopiero po uprawomocnieniu się decyzji o dopuszczeniu obiektu do użytku, wydawanej przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Inwestycja kosztowała 38 919 017,05 zł zł i została dofinansowana ze środków Europoejskiego Funduszy Rozwoju Regionalnego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007- 2013. Wykonawcą robót było przedsiębiorstwo MOSTY Chrzanów sp. z o.o.
Wiadukt w liczbach:
- widukt ma:
- 155 metrów długości,
- 12 metrów szerokości,
- 15 metrów wysokości. - pod podpory pośrednie, skrajne oraz mury oporowe wykonano 11558 m3 wykopu.
- ustrój nośny wiaduktu :
- cztery przęsła z belek prefabrykowanych o długości:. 21 m - 48 szt., 27m- 16 szt., razem 64 belki ,
- trzy przęsła wylewane na mokro żelbetowe zespolone płytą i wspornikami skrajnymi. - łącznie na całym zakresie inwestycji zostało ułożone:
- 9159,62 m2 nawierzchni,
- 937 mb bariero-poręczy,
- 330 mb ekranów akustycznych o łącznej powierzchni 700 m2. - zakres inwestycji od km 89+180 do km 89+865,73 tj. 685,73 mb(długość całkowita obiektu, razem z podjazdami).
- do budowy zużyto:
- 4701 m3 betonu,
- 582 tony stali. - pale, na których posadzony jest obiekt mają łączną długość 731 mb.
Budowa wiaduktu- galeria zdjęć
Otwarcie wiaduktu- galeria zdjęć