Już dziś każdy uczeń ma szansę zostać reżyserem lub aktorem filmiku, który pokazuje, jak dba się o środowisko naturalne w najbliższym otoczeniu. „Ekomania Filmowania” to nie tylko inspirująca lekcja ekologii. To również ogromna szansa dla szkół, które mogą wygrać nowoczesną pracownię multimedialną i dla lokalnych społeczności, których proekologiczne działania zostaną wypromowane w ekofilmikach kręconych przez ich najmłodszych mieszkańców.
Czym skorupka za młodu nasiąknie…
Celem konkursu „Ekomania Filmowania” jest pokazanie dzieciom, że ekologiczne rozwiązania to prosty sposób na ochronę środowiska naturalnego, a ich rodzicom, że ekologia może być opłacalna również dla nich. Jak podkreśla Małgorzata Łuszczek z Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, partnera merytorycznego akcji, rozwiązania problemów środowiska naturalnego nie można odkładać na jutro, a edukacja ekologiczna dzieci jest równie ważna jak nauka pisania i czytania:
„Już dziś musimy przekonać dzieci do dbania o środowisko, bo to od nich zależy przyszłość naszej planety. A najlepszym sposobem na zaangażowanie uczniów jest wspólna zabawa. Tylko działając i inspirując się nawzajem osiągniemy zamierzony cel – zostaniemy eko-maniakami i damy przykład innym, jak chronić środowisko” – mówi Małgorzata Łuszczek.
„Ekomania Filmowania” – konkurs dla ekofilmowców
Tegoroczna edycja programu edukacji ekologicznej Tesco dla Szkół odbędzie się w formie konkursu filmowego - nietypowej lekcji ekologii. Aby wygrać nagrody dla siebie i swojej szkoły, uczniowie mają za zadanie nakręcić krótki filmik prezentujący proekologiczne rozwiązania stosowane na co dzień w szkole lub w domu. Inspiracją mogą być działania podejmowane choćby przez sklepy Tesco. Młodzi filmowcy mogą nakręcić swój ekofilmik używając telefonu komórkowego, aparatu z funkcją nagrywania filmów czy kamery. Następnie powinni zarejestrować go na stronie www.tescodlaszkol.pl, na której od 18 listopada 2010 r. przez kolejne cztery tygodnie filmiki oceniać będzie największe jury – internauci. W ogólnopolskim głosowaniu to oni wybiorą 30 najciekawszych filmików, a oddając głos mają szansę na wygranie bonów zakupowych. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody – 30 nowoczesnych pracowni multimedialnych dla szkół oraz 300 przenośnych odtwarzaczy DVD dla członków ekologicznych ekip filmowych. Dodatkowo, spośród zwycięskiej trzydziestki, Jury Ekspertów wyłoni 3 zespoły, które otrzymają nagrody Grand Prix. Najlepsi z najlepszych pojadą na zagraniczną ekowycieczkę, by poznać najnowocześniejsze zielone rozwiązania i oczywiście dobrze się bawić.
Konkurs „Ekomania Filmowania” realizowany jest od 1 października 2010r. do 31 stycznia 2011r. Regulamin oraz wszystkie szczegóły dot. konkursu dostępne są na stronie internetowej www.tescodlaszkol.pl.
Nauka poprzez zabawę
Praca przy kręceniu filmu prezentującego przykłady przyjaznych środowisku rozwiązań pomoże dzieciom zrozumieć, że one także są odpowiedzialne za nasze wspólne dobro – Ziemię. Nakręcenie filmu wymaga pracy zespołowej, pomysłowości i zaangażowania, a przy tym jest źródłem wielkiej satysfakcji. Właściwa troska o środowisko naturalne potrzebuje dokładnie tego samego.
O tym, że praca przy nagrywaniu filmu albo felietonu telewizyjnego, angażuje całą wrażliwość i zmusza do głębszego zastanowienia nad tematem, wie każdy, kto pracuje w telewizji. Wspierający akcję Tesco dla Szkół geograf, meteorolog i prezenter Tomasz Zubilewicz jest przekonany, że zaproszenie dzieci do konkursu to doskonały pomysł, by uczyć je, jak dbać o środowisko naturalne:
„Zorganizować ekipę filmową, zostać reżyserem, zaangażować aktorów i nakręcić film to niezłe wyzwanie! A jeśli jeszcze ma to być film zachęcający do proekologicznych zachowań i szukania przyjaznych środowisku rozwiązań, to nie ma się nad czym zastanawiać. Nasza planeta potrzebuje działania, a nie tylko mówienia o ekologii. Dlatego zachęcam wszystkich uczniów do wzięcia udziału w Ekomanii Filmowania i mam nadzieję, że jako ekomaniak i członek jury konkursu, będę mógł obejrzeć tysiące ekofilmików”.
Inwestycja w zieloną przyszłość
Tesco troszczy się o środowisko naturalne wykorzystując w swoich sklepach wiele zielonych rozwiązań oraz zachęcając swoich klientów do proekologicznych działań. Stosowanie przyjaznych środowisku technologii nabiera sensu dopiero wtedy, gdy łączy się z edukacją w zakresie ekologii i uwrażliwianiem na temat problemów środowiska.
„Chcemy edukować, promować zielone inicjatywy i podsuwać ekologiczne rozwiązania, idąc z duchem czasu. Stąd pomysł konkursu filmowego w ramach programu Tesco dla Szkół. Jestem przekonany, że dzięki takiej formie zaangażowania uczniów w ekologię, wszyscy zrobimy więcej dla środowiska. Tę zieloną lekcję powinniśmy odrobić razem ” – mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.
Biuro prasowe Tesco dla Szkół
Iwona Stępień, Garden of Words
tel.: 22 829 85 72 wew. 18, e-mail: i.stepien@gardenofwords.pl
Agnieszka Szymczak, Garden of Words
tel.: 22 829 85 72 wew. 21, e-mail: a.szymczak@gardenofwords.pl
Informacje dodatkowe:
O programie Tesco dla Szkół:
Program Tesco dla Szkół to organizowany przez firmę Tesco Polska od 8 lat program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Głównymi beneficjentami programu są szkoły podstawowe oraz gimnazjalne. W ramach programu ufundowano pracownie komputerowe i multimedialne oraz sprzęt dydaktyczno – sportowy dla w sumie 11 tysięcy polskich szkół o łącznej wartości ponad 12 milionów złotych. Od dwóch lat program Tesco dla Szkół ukierunkowany jest na edukację ekologiczną dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz ich aktywizację poprzez promocję postaw obywatelskich. Uczestnicząc w programie dzieci uczą się doceniać i chronić bogactwo naturalne swojego regionu oraz rozumieć wagę proekologicznych zachowań dla zachowania środowiska naturalnego w skali całego globu.
O Tesco Polska:
Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych działającą na polskim rynku. Szyldem Tesco opatrzonych jest prawie 350 sklepów, do których należą zarówno hipermarkety, jak i małe osiedlowe supermarkety. Tesco Zatrudnia w Polsce ponad 27 000 pracowników i aktywnie przyczynia do gospodarczego rozwoju regionów inwestując w lokalne produkty i dostawców. Firma ceni sobie wysoko dobre relacje z lokalnymi społecznościami. W celu ich aktywizacji zorganizowała w tym roku już ponad 250 akcji dla swoich sąsiadów, takich jak festyny ekologiczne i festiwale recyklingu, zbiórki żywności i środków czystości dla powodzian oraz akcje wparcia dla lokalnych organizacji. Za jeden ze swoich najważniejszych priorytetów Tesco uważa troskę o środowisko naturalne. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych ekologicznych rozwiązań sklepy sieci są przyjazne dla otoczenia, dają swoim klientom dobry przykład troski o środowisko.