Osoba odpowiedzialna: |
Pokój nr 41, Ip.
Tel. 32 75 85 141
|
Opis: |
|
Wymagane dokumenty: |
1. Wniosek - wniosek powinien zawierać:
• określenie wnioskodawcy
• dane ewidencyjne gruntu posiadanego oraz dane o sposobie jego użytkowania
• dane ewidencyjne gruntu, o którego nabycie się ubiega oraz planowany sposób zagospodarowania tego gruntu
2. Załączniki do wniosku:
• dokument potwierdzający prawo własności do posiadanego gruntu
• mapa geodezyjna posiadanego gruntu z zaznaczonym gruntem sąsiadującym |
Opłaty: |
Bez opłaty skarbowej |
Miejsce składania dokumentów: |
Urząd Miejski w Chrzanowie
Aleja Henryka 20
pokój nr 1- Dziennik Podawczy |
Termin załatwienia sprawy: |
• odpowiedź na złożony wniosek w terminie 1 miesiąca,
• termin załatwienia pozytywnie rozpatrzonego wniosku uzależniony jest od tego, czy konieczny jest podział geodezyjny nieruchomości w celu wydzielenia przedmiotu wniosku. W przypadku braku konieczności wydzielenia – termin załatwienia wniosku około trzech miesięcy .
|
Podstawa prawna: |
Art. 37 ust.2, pkt 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami |
Tryb odwoławczy: |
Brak |
Uwagi i dodatkowe informacje: |
Ubiegający się o nabycie terenu gminnego:
• na własny wniosek oraz koszt uzyskuje decyzję
o warunkach zabudowy (dot. terenów, gdzie brak aktualnie obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego) oraz dokonuje podziału geodezyjnego,
• ponosi koszty sporządzenia operatu szacunkowego, wykonywanego na zlecenie Urzędu Miejskiego przez rzeczoznawcę majątkowego,
• w razie rezygnacji z zamiaru nabycia, bądź konieczności przyznania pierwszeństwa w nabyciu osobom mającym roszczenia z ustawy o gospodarce nieruchomościami, bądź odrębnych ustaw, poprzednim właścicielom lub ich spadkobiercom - wnioskodawcy nie przysługuje roszczenie do gminy o zwrot poniesionych kosztów,
• ponosi koszty umowy notarialnej oraz opłaty sądowej
z tytułu wpisu do księgi wieczystej
|