Osoba odpowiedzialna: |
|
Opis: |
|
Wymagane dokumenty: |
1.Wypełniony formularz zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego (druk odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka) – wzór w załączniku. 2.Karta pobytu, ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo – do wglądu. 3.Pisemne pełnomocnictwo, jeżeli czynność wymeldowania ma zostać dokonana przez pełnomocnika wraz z odpisem dokumentu wymaganego do wymeldowania (szczegółowo opisano w pkt 2) poświadczonego za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradca podatkowym. |
Opłaty: |
Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dot. realizacji obowiązku meldunkowego. 17 zł - Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu. Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy na konto Urzędu Miejskiego w Chrzanowie Bank Spółdzielczy w Chrzanowie nr konta: 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007 W Urzędzie Stanu Cywilnego w Chrzanowie istnieje możliwość dokonywania płatności kartą płatniczą. Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia dokonuje się na podstawie art. 2 oraz załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej |
Miejsce składania dokumentów: |
Urząd Stanu Cywilnego w Chrzanowie, Aleja Henryka 30 |
Termin załatwienia sprawy: |
Bez zbędnej zwłoki.
Organ dokonujący wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego wydaje osobie na wniosek zaświadczenie o wymeldowaniu. |
Podstawa prawna: |
- Ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administra-cyjnego - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego - Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
|
Tryb odwoławczy: |
Brak, czynność materialno-techniczna. |
Uwagi i dodatkowe informacje: |
1. Cudzoziemiec opuszczając miejsce pobytu stałego albo opuszczając miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się. 2. Osoba zgłaszająca wymeldowanie może otrzymać zaświadczenie o wymeldowaniu na własny wniosek. 3. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu. 4. Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. 5. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. 6. Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. |