Osoba odpowiedzialna: |
|
Opis: |
|
Wymagane dokumenty: |
1.Wypełniony formularz zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego (druk odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka) – wzór w załączniku. 2.Ważny dowód osobisty lub ważny paszport – do wglądu. 3.Pisemne pełnomocnictwo, jeżeli czynność wymeldowania ma zostać dokonana przez pełnomocnika. 4.Wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub z miejsca pobytu czasowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru. |
Opłaty: |
Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dot. realizacji obowiązku meldunkowego. 17 zł - Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu. Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy na konto Urzędu Miejskiego w Chrzanowie Bank Spółdzielczy w Chrzanowie nr konta: 86 8444 0008 0000 0070 6654 0007 W Urzędzie Stanu Cywilnego w Chrzanowie istnieje możliwość dokonywania płatności kartą płatniczą. Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia dokonuje się na podstawie art. 2 oraz załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. |
Miejsce składania dokumentów: |
Urząd Stanu Cywilnego w Chrzanowie, Aleja Henryka 30 |
Termin załatwienia sprawy: |
Bez zbędnej zwłoki. Organ dokonujący wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego wydaje osobie na wniosek zaświadczenie o wymeldowaniu. |
Podstawa prawna: |
- Ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego - Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne |
Tryb odwoławczy: |
Brak, czynność materialno-techniczna. |
Uwagi i dodatkowe informacje: |
1. Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego pobytu obowiązany jest wy-meldować się. 2. Osoba zgłaszająca wymeldowanie może otrzymać zaświadczenie o wymeldowaniu na własny wniosek. 3. Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu. 4. Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego potwierdzenia odbioru. 5. Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. 6. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych ob-owiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. 7. Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego. 8. Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. |