Fundusze, szkolenia
Gmina Chrzanów wraz z Akademią Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa zaprasza wszystkich przedstawicieli małych firm, a także wszystkich którzy zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą do skorzystania z porad przygotowanych przez serwis mikroporady.pl.
Dostarcza on bezpłatnego wsparcia na każdym etapie działalności gospodarczej, od podjęcia decyzji o prowadzeniu działalności gospodarczej aż do zamknięcia, przekształcenia lub zawieszenia.
M-learning w Akademii PARP!
Akademia PARP uruchomiła trzy pierwsze szkolenia m-learning. To wersje szkoleń, które można przechodzić za pomocą wybranych urządzeń mobilnych tabletów i smartfonów.
Akademia PARP przyzwyczaiła już polskich przedsiębiorców i pracowników firm MSP do szkoleń e-learningowych. – Uczestnicy oswoili się ze szkoleniami przechodzonymi nie w klasie, lecz na ekranie komputera. Teraz czeka ich kolejna rewolucja – szkolenia na ekranach dotykowych, na urządzeniach mobilnych. Uczestnicy Akademii PARP mogą korzystać z naszej platformy i szkoleń nie tylko przez komputer stacjonarny czy laptop, ale też za pomocą tabletu lub smartfona – tłumaczy dr Krzysztof Hejduk z Akademii PARP.
Według badania Consumer Connection System 5,5 mln Polaków korzysta regularnie z Internetu w telefonie komórkowym. 49 proc. przegląda strony WWW, 30 proc. wysyła maile, 25 proc. odwiedza serwisy społecznościowe. Akademia PARP dostosowuje się do preferencji potencjalnych uczestników szkoleń, spośród których cześć korzysta z Internetu głównie za pomocą smartfona lub tabletu. Dla takich osób wprowadzamy szkolenia m-learning.
Szkolenia m-learning Akademii PARP są tematycznie powiązane z tymi, które już istnieją na portalu Akademii PARP w formie e-learningu. Szkolenia mobilne są znacznie krótsze, prezentują wybrane, podstawowe zagadnienia. Szkolenia składają się z krótkich, kilkuekranowych lekcji, które można przejść dosłownie w tzw. międzyczasie, np. czekając na autobus.
Szczególnie nowatorskie w ujęciu m-learningu przyjętym w Akademii PARP jest to, że uczestnik nie musi ściągać i instalować na swoim urządzeniu żadnych dodatkowych aplikacji. Szkolenia m-learning przechodzi się w przeglądarce internetowej. Zatem osoby przyzwyczajone do korzystania z Internetu za pomocą urządzeń przenośnych będą mogły „z marszu” sięgnąć po m-learning Akademii PARP. Konieczne jest oczywiście połączenie z Internetem.
Począwszy od października 2013 zabiegani przedsiębiorcy mogą zdobywać wiedzę w trzech mobilnych szkoleniach Akademii PARP.
Pierwszym szkoleniem posiadającym swoją wersję m-learning jest „Podatkowa księga przychodów i rozchodów”. Szkolenie mobilne składa się z trzech modułów, które wprowadzają do prowadzenia ewidencji za pomocą PKPiR.
„Podstawy planowania finansowego” to wersja m-learning szkolenia „Finanse dla niefinansistów”. – W tym przypadku skupiliśmy się przede wszystkim na takim aspekcie finansów, jak planowanie finansowe. Dlatego szkolenie nosi inny tytuł niż jego e-learningowa „matka” – wyjaśnia Krzysztof Hejduk. „Podstawy e-learningu dla firm szkoleniowych” to szkolenie adresowane do branży szkoleniowej.
Docelowo każde ze szkoleń e-learning Akademii PARP znajdzie swój uproszczony,
m-learningowy odpowiednik. Będzie to umożliwiało korzystanie ze szkoleń tym, którzy stale są w biegu i z Internetu korzystają głównie na urządzeniach mobilnych.
– Przedsiębiorcy będą mogli poznać wybrane, najważniejsze zagadnienia tematyczne, przygotowane w formie bardzo krótkich, składających się z kilku ekranów lekcji. Tym, którzy chcieliby zgłębić temat, polecamy e-learningowe wersje szkoleń – dodaje dr Krzysztof Hejduk z Akademii PARP.
Trzy pierwsze szkolenia m-learning są już dostępne na portalu Akademii PARP. Można z nich korzystać za pomocą wybranych urządzeń mobilnych. Przedsiębiorcy i pracownicy firm z sektora MSP mają do wyboru także 37 szkoleń e-learningowych. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dotacje na działalność gospodarczą w formie spółdzielni socjalnej nawet do kwoty 200 tys. zł wraz ze wsparciem pomostowym.
Rekrutacja 11.09 - 01.10.2013
O dotacje ubiegać się mogą JST, NGO, oraz grupy inicjatywne (min. 5 osób niepracujących)
Szczegóły na
Debiutujesz w biznesie? Polecamy szkolenie: „Podatkowa księga przychodów i rozchodów”!
Uruchomione pod koniec czerwca 2013 nowe szkolenie Akademii PARP na temat księgi podatkowej jest doskonałą pomocą dla debiutantów w biznesie. Tym, którzy chcą prowadzić księgowość firmy samodzielnie, szkolenie w przystępny sposób tłumaczy podstawy rachunkowości i uczy prowadzenia zapisów w księdze podatkowej. Tym, którzy decydują się na współpracę z biurem rachunkowym, szkolenie pomoże zrozumieć prowadzone przez innych zapisy i interpretować na ich podstawie sytuację firmy.
Szkolenie „Podatkowa księga przychodów i rozchodów” jest już 35 bezpłatnym szkoleniem internetowym w Akademii PARP. Składa się z 7 modułów.
• Moduł 1. Rozpoczęcie prowadzenia podatkowej księgi przychodów
i rozchodów
• Moduł 2. Ewidencja przychodów
• Moduł 3. Ewidencja kosztów
• Moduł 4. Ewidencja majątku firmy
• Moduł 5. Sprawy pracownicze
• Moduł 6. Rozliczenie podatku VAT
• Moduł 7. Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
Dzięki szkoleniu przedsiębiorcy przygotują się do rozpoczęcia prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Opanują umiejętności związane z ewidencją przychodów w księdze. Dowiedzą się,
czym są i kiedy należy wpisać do księgi koszty uzyskania przychodów i na czym polega korekta kosztów nie-zapłaconych przez podatnika. Jeden z modułów w całości poświęcono sprawom pracowniczym. Przedstawiono w nim zagadnienia związane z wynagrodzeniem pracowników, które powinny zostać wpisane do PKPiR.
W ostatnich modułach uczestnicy poznają zasady ewidencjonowania podatku VAT,
a także zagadnienia związane z miesięcznym podsumowaniem podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz jej zamknięciem na koniec roku podatkowego.
Zapraszamy także do zapoznania się z podstawowymi wiadomościami na temat księgi podatkowej w prezentacji, która dostępna jest bez logowania.
Ekran z prezentacji o szkoleniu „Podatkowa księga przychodów i rozchodów”
Zobacz prezentację o szkoleniu „Podatkowa księga przychodów i rozchodów” (w nowym oknie)
Masz pomysł na biznes internetowy – sięgnij po dotacje !!!
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozpoczęła nabór wniosków o dotację w ramach Działania 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej”. W ramach naboru można pozyskać dotację na poziomie 500 000 zł na realizacje biznesowych pomysłów. Nabór potrwa do 1 marca 2013 roku.
W ramach Działania 8.1 przewidziano dotacje w dziedzinie gospodarki elektronicznej z przeznaczeniem na realizację projektów polegających na świadczeniu e-usługi, przy czym projekty te mogą obejmować wytworzenie produktów cyfrowych koniecznych do świadczenia e-usługi. Projekty mogą być objęte wsparciem przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące. Wymaganym produktem projektu kwalifikowanego do wsparcia jest przygotowanie, wdrożenie i świadczenie co najmniej jednej nowej e-usługi.
O dotacje w 2013 roku w ramach Działania 8.1 mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy lub mali przedsiębiorcy posiadający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którzy złożą wniosek o udzielenie wparcia:
1. nie później niż przed upływem 1 roku od dnia:
• uzyskania wpisu przedsiębiorcy do Krajowego Rejestru Sądowego, licząc od dnia tego wpisu, albo
• rozpoczęcia działalności gospodarczej zgodnie z zaświadczeniem z Ewidencji Działalności Gospodarczej lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, licząc od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej,
2. po upływie 1 roku i nie później niż przed upływem 2 lat od dnia:
• uzyskania wpisu przedsiębiorcy do Krajowego Rejestru Sądowego, licząc od dnia tego wpisu, albo
• rozpoczęcia działalności gospodarczej zgodnie z zaświadczeniem z Ewidencji Działalności Gospodarczej lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, licząc od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej,
pod warunkiem, że siedziba, a w przypadku osoby fizycznej - miejsce zamieszkania, mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy, znajduje się na terenie jednego z następujących województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, opolskiego, podkarpackiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego, zachodniopomorskiego.
Limit dostępnych środków wynosi 385 635 294,00 EUR.
Więcej informacji na stronie DofinansowanieDlaFirm.pl oraz na stronach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Fundacja Biuro Inicjatyw Społecznych zaprasza przedstawicieli Małopolskich Organizacji Pozarządowych, którzy chcą zaplanować rozwój swojej organizacji oraz wzmocnić skalę prowadzonej obecnie działalności odpłatnej lub gospodarczej. Możecie Państwo skorzystać z coachingu i wspólnie z doświadczonym konsultantem opracować strategię rozwoju NGO na najbliższe 3 lata.
Do udziału w programie zapraszamy organizacje, które:
1. prowadzą działalność statutową odpłatną i/lub gospodarczą
2. działają min. 3 lata (tj. zarejestrowane w KRS przed 1.01.2010)
3. zatrudniają na podstawie umowy o pracę bądź umowy cywilno-prawnej (minimum 1 osobę)
Co zyska Państwa organizacja biorąc udział w coachingu?
- Pod okiem doświadczonego konsultanta przeprowadzona zostanie kompleksową analiza sytuacji organizacji do której wykorzystane zostanie "Narzędzie samooceny i rozwoju" opracowane przez Stowarzyszenie BORIS i Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT
- W wyniku pracy z konsultantem powstanie Strategia Rozwoju Podmiotu Ekonomii Społecznej, obejmująca obszar prowadzenia działalności ekonomicznej * Angażując cały zespół wspólnie wyznaczycie kierunki rozwoju organizacji
- Praca nad budową strategii przyczyni się do usprawnienia komunikacji i integracji zespołu
Szczegółowe informacje wraz z formularzem zgłoszeniowym znajdą Państwo w załączniku.
REKRUTACJA obejmuje dwa etapy:
1. Przyjmowanie zgłoszeń: Uzupełniony formularz należy dostarczyć do biura projektu osobiście, pocztą tradycyjną, faxem pod numer 12 412 15 24 lub mailowo na adres anna.rodacka@bis-krakow.pl do 25 lutego 2013
2. Rozmowy kwalifikacyjne odbywać się będą od w okresie od 1 do 11 marca 2013 r. w Krakowie. Na rozmowę kwalifikacyjną zaproszonych zostanie min. 2 przedstawicieli każdej organizacji.
PRZEDSIĘBIORCO WEŹ UDZIAŁ W KONKURSIE "LIDER BIZNESU MAŁOPOLSKI ZACHODNIEJ"
Centrum Biznesu Małopolski Zachodniej Sp. z o.o. we współpracy z partnerami: Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego oraz Starostwem Powiatowym w Oświęcimiu, Urzędem Miasta Oświęcim i Urzędem Gminy Oświęcim organizuje konkurs: „Lider Biznesu Małopolski Zachodniej”. Konkurs ma na celu wyróżnienie przedsiębiorstw mogących stanowić wzór do naśladowania i przyczyniających się do rozwoju gospodarczego Małopolski Zachodniej. Celem przedsięwzięcia jest również promocja regionu jako dogodnego obszaru do inwestowania i prowadzenia działalności gospodarczej.
Uczestnikami konkursu mogą być przedsiębiorstwa, które posiadają siedzibę lub oddział na terenie powiatu chrzanowskiego, oświęcimskiego, olkuskiego lub wadowickiego. Kapituła konkursu dokonuje oceny przedsiębiorstw zgodnie z regulaminem w następujących kategoriach:
Lider Biznesu Małopolski Zachodniej - przedsiębiorstwa mikro,
Lider Biznesu Małopolski Zachodniej - przedsiębiorstwa małe i średnie,
Lider Biznesu Małopolski Zachodniej - przedsiębiorstwa duże,
Lider Turystyki Małopolski Zachodniej – przedsiębiorstwa działające w branży hotelarskiej i turystycznej.
Zgłoszenia przyjmowane będą osobiście lub listownie do 28 września 2012 r. w siedzibie organizatora tj. Centrum Biznesu Małopolski Zachodniej Sp. z o.o.,ul. Unii Europejskiej 10 w Oświęcimiu.
Nagrody zostaną wręczone laureatom na uroczystej Gali Lidera Biznesu Małopolski Zachodniej, która odbędzie się pod koniec października 2012 r. w Oświęcimskim Centrum kultury.
Bezpłatne kursy języka niemieckiego
Instytut Austriacki ma zaszczyt zaprosić Państwa firmę do udziału w drugiej edycji projektu pt.: Rozwiń skrzydła – szkolenia z języka niemieckiego i zawodowych kompetencji miękkich szansą na wzrost konkurencyjności małopolskich mikro i małych przedsiębiorstw. (realizowanym w ramach priorytetu VIII poddziałanie 8.1.1 PO KL).
Jest to projekt skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw, przedsiębiorców oraz ich pracowników z terenu województwa małopolskiego.
Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie - realizator projektu
„Opracowanie, wdrożenie i świadczenie usług budowania scenariuszy technologicznych dla podniesienia innowacyjności przedsiębiorstw z sektora MŚP”,
w ramach działania 5.2, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.
CEL PROJEKTU:
podniesienie poziomu innowacyjności przedsiębiorstw poprzez zapewnienie im kompleksowego wsparcia przy wyborze optymalnego rozwiązania innowacyjnego.
Oferowane wsparcie może przyczynić się do widocznego ulepszenia funkcjonowania firmy, podniesienia jej wydajności i efektywności, a także poprawy jej konkurencyjności i pozycji na rynku.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU:
1 styczeń 2010roku - 31 grudnia 2015roku.
BENEFICJENCI PROJEKTU:
Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z regionów województwa małopolskiego, śląskiego, świętokrzyskiego oraz podkarpackiego, które w najbliższym czasie zamierzają wprowadzić zasadniczą zmianę procesu produkcyjnego, planują udoskonalić swój park maszynowy, wprowadzić nowe produkty na rynek, zmniejszyć uciążliwość dla środowiska lub polepszyć stan BPH.
BEZPŁATNE USŁUGI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW :
• budowanie scenariuszy technologicznych - wersja wstępna:
• określenie przedmiotu usługi ze wskazaniem problemu technologicznego,
• wskazanie rozwiązań istniejących na rynku,
• opracowanie scenariuszy, określających precyzyjnie wpływ innowacyjnych rozwiązań na funkcjonowanie firmy, z uwzględnieniem jej specyfiki,
• budowanie scenariuszy technologicznych - wersja rozszerzona ekspercka:
obejmuje elementy ww. usługi, realizowane w oparciu o szczegółową analizę wykonaną przez ekspertów zewnętrznych,
• konsultacje wdrożeniowe optymalnego scenariusza technologicznego, obejmujące konsultacje eksperckie przy wdrażaniu wybranego scenariusza technologicznego:
• opracowanie harmonogramu wdrożenia innowacji,
• określenie zasobów finansowych,
• określenie kwalifikacji personelu,
• określenie parametrów technicznych, które mają być osiągnięte w wyniku wdrożenia,
• wskazanie możliwych źródeł finansowania koniecznego do wdrożenia danej technologii,
• monitorowanie i doradztwo podczas wdrożenia
Usługi realizowane są bezpłatnie a przedsiębiorca otrzymuje zaświadczenie o uzyskanej pomocy de minimis.
Zapraszamy przedsiębiorstwa, które chcą wybrać najlepszą formę rozwoju firmy w zakresie poprawy innowacyjności.
KONTAKT:
Izba Przemysłowa-Handlowa w Krakowie,
Ul. Floriańska 3, 31-019 Kraków
Tel. 12 428 92 62
e-mail: targi@iph.krakow.pl
ZEWNĘTRZNE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA KLUCZEM DO ROZWOJU FIRM MAŁOPOLSKIEGO SEKTORA MMP
Szanowni Państwo, serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie „Zewnętrzne źródła finansowania kluczem do rozwoju firm małopolskiego sektora MMP”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jeśli jesteście Państwo właścicielami lub pracownikami przedsiębiorstw z sektora Mikro i Małych Przedsiębiorstw (MMP) na terenie województwa małopolskiego albo jesteście osobami samozatrudnionymi i chcielibyście rozwijać oraz inwestować w swoją firmę, ale nie wiecie jak i skąd pozyskać kapitał to JEST TO PROJEKT WŁAŚNIE DLA WAS! Przedsięwzięcie jest realizowane od 01 stycznia 2012 r. i będzie trwało do końca marca 2013 roku.
Kontakt:
Ada Stajewska – Koordynator Projektów:
e-mail: astajewska@e-habitat.pl
tel. 58 3419493
Paulina Sienczyło – Specjalista ds. organizacji szkoleń, Biuro Projektu
e-mail: psienczylo@e-habitat.pl
tel.: 602 158 009
Strony Internetowe projektu:
www.innowacjeprzezinwestycje.pl
www.innowacje-przez-inwestycje.pl
POMOC DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Wspieranie przedsiębiorczości mieszkańców oraz lokalnego biznesu jest sprawą kluczową dla rozwoju małopolskich gmin i powiatów. Realizację tego zadania wspiera II oś priorytetowa Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013 "Gospodarka Regionalnej Szansy", a szczególnie Działanie 2.1 Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw.
Wsparciem zostaną objęte projekty inwestycyjne mikro, małych i średnich przedsiębiorstw realizaowane na terenie Województwa Małopolskiego, polegające na modernizacji, rozbudowie bądź zmianie stosowanych rozwiązań produkcyjnych czy technologicznych.
Wdrażaniem II osi zajmuje się Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości (MCP), wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna Województwa Małopolskiego, z siedzibą przy ul. Kordylewskiego 11 w Krakowie. Pierwszy nabór winiosków o dofinansowanie dla małych przedsiębiorstw pokazał, że sektor MŚP nie we wszystkich gminach wykorzystuje szanse na rozwój w równym stopniu.
Na wszystkie pytania dotyczące możliwości uzyskania wsparcia przez przedsiębiorców odpowiedzą pracownicy Zespołu Informacji i Promocji Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości pod numerem telefonu 12 376 91 92.
Informacji o formach dofinansowania można uzyskać również w Regionalnym Ośrodku Europejskiego Funduszu Społecznego w Oświęcimiu.
Regionalne Ośrodki Europejskiego Funduszu Społecznego to miejsca otwarte dla wszystkich, którzy dostrzegają szansę rozwoju w możliwościach, jakie zapewnia Europejski Fundusz Społeczny. Ośrodki Europejskiego Funduszu Społecznego udzielają projektodawcom pomocy w przygotowaniu i realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego. Obszarami szczególnego zainteresowania ośrodków są: rynek pracy i edukacja.
Obszar działania Regionalnego Ośrodka Europejskiego Funduszu Społecznego w Oświęcimiu to powiaty: oświęcimski, chrzanowski, wadowicki, suski, olkuski.
Regionalny Ośrodek EFS w Oświęcimiu zlokalizowany jest w:
Oświęcimskim Inkubatorze Przedsiębiorczości
ul. Unii Europejskiej 10
32-600 Oświęcim
tel. 33 876 28 12
fax 33 876 28 15
Punkt informacyjny czynny jest od poniedziałku do piątku od godz 8:00 do godz. 16:00.
Na terenie powiatu chrzanowskiego działa Agencja Rozwoju Małopolski Zachodniej S.A., która świadczy usługi informacyjno-doradcze dla przedsiębiorców oraz osób bezrobotnych zamierzających uruchomić własną działalność gospodarczą, w szczególności:
- informacje na temat zasad przygotowywania wniosków o udzielenie dotacji z dostępnych programów pomocowych,
- pomoc przy pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania, takich jak:
- dotacje z Powiatowego Urzędu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej przez osoby bezrobotne,
- preferencyjne pożyczki (nisko oprocentowane) na rozwój firmy, tworzenie nowych miejsc pracy, jak również dla "starterów" i absolwentów,
- dotacje z Unii Europejskiej i inne,
- opracowywanie biznes planu planowanego przedsięwzięcia,
• porady na temat administracyjno - prawnych aspektów prowadzonej działalności gospodarczej.
Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.armz.pl
ul. Rynek 16
32-500 Chrzanów
tel/fax: 32 623 06 35, tel. kom. 697 089 224
Przy ARMZ S.A. działa również Punkt Konsultacyjny świadczący bezpłatne usługi informacyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw na poziomie powiatu chrzanowskiego. Pakiety informacyjne obejmują, zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz programami i formami wsparcia MSP, w tym:
- porady z zakresu prawa, marketingu, finansów i podatków itp.,
- n/t dostępnej na rynku ofercie finansowania zewnętrznego przez banki (warunki udzielania kredytu/pożyczki, oprocentowanie, okres kredytowania, przeznaczenie, rodzaje zabezpieczeń) oraz innych instytucji finansowych (m.in. firm leasingowych, funduszy poręczeń kredytowych, pożyczkowych, kapitałowych itp.),
- zasad przygotowania wniosków o udzielenie dotacji z programów realizowanych ze środków Rządu Polskiego, funduszy strukturalnych dostępnych w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Regionalnych Instytucjach Finansujących oraz innych programów pomocowych dostępnych na rynku,
- na temat możliwości i zasad uzyskania bardziej złożonych, wymagających od specjalisty większego zaangażowania czasowego, odpłatnych (lub częściowo odpłatnych) usług.
Lokalne Punkty Konsultacyjne w Chrzanowie i Suchej Beskidzkiej:
- 32-500 Chrzanów, ul. Rynek 16
tel/fax: 32 623 06 35, tel. kom. 697 089 224
e-mail: biuro@armz.pl, e-mail: k.zastawnik@armz.pl, www.armz.pl
- 34-200 Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 41
tel. 33 874 11 03, fax 33 874 12 85
e-mail: owpsucha@iap.pl, www.owpsucha.iap.pl
ARMZ S.A jest przedstawicielem Funduszu Pożyczkowego Fundacji Rozwoju Regionu Rabka na terenie powiatu chrzanowskiego i świadczy usługi dla pożyczkobiorców, które obejmują:
- udzielanie informacji o możliwościach i warunkach korzystania z Funduszu Pożyczkowego FRRR,
- pomoc w przygotowaniu dokumentacji pożyczkowej,
- przygotowywanie analizy finansowej przedsięwzięcia pożyczkobiorców,
- przyjmowanie i wysyłania do FRRR kompletnych wniosków od pożyczkobiorców,
- przygotowanie umowy pożyczkowej.
O pożyczkę mogą ubiegać się osoby prowadzące lub rozpoczynające działalność gospodarczą z województwa małopolskiego i powiatu zawierciańskiego, zatrudniające do 50 osób.
Warunki pożyczkowe:
- kwota maksymalna do 120 tys. zł,
- atrakcyjne oprocentowanie (aktualnie 7,99%),
- spłata do 5 lat,
- możliwość uzyskania karencji w spłacie do 6 miesięcy,
- bez prowizji i opłat dodatkowych,
- wkład własny w przedsięwzięcie 20%.
Więcej informacji na stronie:www.fundacja.region-rabka.pl
Fundacja Rozwoju Regionu Rabka
ul. Piłsudskiego1
34-700 Rabka Zdrój
tel. 18 26 777 39
Pomoc dla przedsiębiorców można uzyskać w Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w kwestii udzielania informacji na temat:
- Poręczeń kredytów/pożyczek na rozpoczęcie, prowadzenie i rozwój firmy,
- pożyczek na rozpoczęcie, prowadzenie i rozwój działalności gospodarczej,
- pożyczek na tworzenie miejsc pracy,
- dla wspólnot mieszkaniowych.
Więcej informacji dostepnych jest w zakładce oferta finansowa na stronie: www.marr.pl
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
ul. Kordylewskiego 11
31-542 Kraków
tel. 12 61 766 00
Eksport w małej firmie?
Jaką strategię powinna przyjąć mała firma, która myśli o eksporcie? Szkolenie Akademii PARP pomoże w podjęciu decyzji i ułatwi przygotowanie firmy na zmiany.
- Firmy, które mają dobry produkt i pomysł na rozwój coraz częściej widzą szansę w eksporcie. Warto podjąć takie wyzwanie, jeśli firma ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku, a także sprawny system zarządzania. Zanim rozpoczniemy podbój rynków zagranicznych, warto odpowiedzieć sobie na wiele pytań związanych z dotychczasową działalnością, analizując kilka ostatnich lat. Jaką mamy pozycję na rynku krajowym, jakie są mocne strony oraz jak firma radzi sobie z zagrożeniami i czy potrafi na nie reagować? – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP.
Analiza sytuacji przedsiębiorstwa jest koniecznym etapem do podjęcia decyzji. Dzięki niej poznamy aktualne i przyszłe zagrożenia dla przedsiębiorstwa. Będziemy mogli zorientować się, czy firma jest odpowiednio wyposażona i posiada wystarczające moce wytwórcze, aby zaspokoić pod względem ilościowym rynek zagraniczny. Istotnym elementem decydującym o sukcesie eksportu jest także wykwalifikowana kadra pracownicza. Cenna będzie wiedza z zakresu handlu, jak i świadomość różnic kulturowych.
- Decydując się na działalność eksportową, najpierw wybierzmy rynek, na który chcemy wejść. Zbadajmy kanały dotarcia do odbiorców. Kolejnym krokiem jest poszukiwanie partnerów biznesowych, a także poznanie przepisów dotyczących cła i podatków. Niezbędną wiedzę znajdziemy w szkoleniu „ABC eksportera”, a dzięki niej przedsiębiorcom łatwiej będzie podjąć decyzję – mówi Aneta Grzyb-Hejduk.
Najnowsze szkolenie Akademii PARP „ABC eksportera” ułatwi podjęcie decyzji: eksportować czy nie. Ze szkolenia dowiemy się czym jest eksport, jakie są możliwości wejścia na rynki zagraniczne i jakie są opłacalne metody eksportowania towarów i usług dla różnych typów przedsiębiorstw. Dowiemy się, jak przygotować plan i zorganizować eksport w firmie. Poznamy możliwości wykorzystania elektronicznych kanałów dotarcia do kontrahentów oraz przepisy podatkowe i celne w przepływie towarów wewnątrz i poza obszar Unii Europejskiej.
Na portalu www.akademiaparp.gov.pl znajduje się aż 35 szkoleń w pięciu zakresach tematycznych: finansowo-prawnym, zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menedżerskie i osobiste, marketing i sprzedaż oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy.
Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.parp.gov.pl
www.akademiaparp.gov.pl
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
ul. Pańska 81/83
00-834 Warszawa
tel. 22 432 80 80, 22 652 80 80
Instytut Austriacki w Krakowie ma zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w nowym projekcie
pt.: Rozwiń skrzydła – szkolenia z języka niemieckiego i zawodowych kompetencji miękkich szansą na wzrost konkurencyjności małopolskich mikro i małych przedsiębiorstw dofinansowanym ze środków europejskiego Funduszu Społecznego- priorytet VIII poddziałanie 8.1.1 PO KL.
W ramach projektu zamierzamy udzielić wsparcia 120 przedsiębiorstwom i ich pracownikom mającym siedzibę, oddział lub delegaturę na terenie województwa małopolskiego.
Szkolenie skierowane jest do 84 mikroprzedsiębiorstw i 36 małych przedsiębiorstw, które nie przekroczyły poziomu pomocy de minimis tj. 200 tys. euro w ostatnich 3 latach obrachunkowych. W projekcie mogą uczestniczyć także osoby fizyczne prowadzące własną działalność gospodarczą.
Przedsiębiorca ma możliwość oddelegowania do projektu 1 osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę.
Szkolenie objęte jest regułami pomocy de minimis. Oznacza to, iż jest w 100% dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Firmy które oddelegują swoich pracowników do projektu nie poniosą żadnych kosztów.
Każdy kursant weźmie udział w 2 semestrach kursu języka niemieckiego (w sumie 144 godziny): w tym konwersacje z native speakerem i konsultacje indywidualne. Kurs poprzedzą wyjazdowe warsztaty psychologiczne na temat sposobów efektywnej nauki języków obcych. Dodatkowo dla każdego uczestnika przewidziano cykl warsztatów rozwoju kompetencji biznesowych (56godzin).
UWAGA: projekt przewidziano dla osób z różnym poziomem znajomości języka niemieckiego. Grupy zostaną zorganizowane w miejscach, gdzie najszybciej zbierze się 10 osób będących na tym samym poziomie zaawansowania.
Pierwszy nabór (60 osób) został zaplanowany już od 03.01.2012 r. i potrwa do 10.02.2012 r.
Szczegółowe informacje i Regulamin rekrutacji znajdują się na stronie internetowej http://www.oei.krakow.pl/ w zakładce „projekt unijny Rozwiń skrzydła”. Odpowiedzi na ewentualne pytania udzielane są pod numerem telefonu (12) 430 98 05 lub mailowo: projekt@oei.krakow.pl.
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w realizowanym przez nas przedsięwzięciu!
Czekają płatne staże i praca!
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. rozpoczęła rekrutację do nowo rozpoczętych działań w ramach projektu „Wiedza, praktyka, kadry-klucz do sukcesu w biznesie”.
STAŻE PRACOWNIKÓW PRZEDSIĘBIORSTW W JEDNOSTKACH NAUKOWYCH ORAZ TYMCZASOWE ZATRUDNIENIE WYSOKO WYKWALIFIKOWANEGO PERSONELU
W PRZEDSIĘBIORSTWACH Z SEKTORA MŚP
Staże pracowników przedsiębiorstw w jednostkach naukowych skierowane są do:
• pracowników przedsiębiorstw z sektora MŚP;
• jednostek naukowych z siedzibą w Małopolsce;
• najbliższe staże rozpoczną się 1 listopada 2012 roku;
• dokumenty rekrutacyjne należy składać do dnia 20 września 2012 roku;
• przewidujemy 20 staży na okres do 3 miesięcy;
• pracownicy z przedsiębiorstw za każdy miesiąc otrzymają 3500zł;
TYMCZASOWE ZATRUDNIENIE WYSOKO WYKWALIFIKOWANEGO PERSONELU
W PRZEDSIĘBIORSTWACH Z SEKTORA MŚP DLA:
• wysoko wykwalifikowanego personelu;
• w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach w Małopolsce;
• najbliższe zatrudnienia rozpoczną się 1 listopada 2012 roku;
• personel podczas zatrudnienia otrzymuje 5000zł za każdy miesiąc;
• dokumenty rekrutacyjne należy składać do dnia 27 września 2012 roku;
• przewidujemy 20 zatrudnień na okres do 7 miesięcy.
Zapraszamy do udziału w projekcie!
Szczegóły na stronie: http://www.marr.pl/wipkadry/