Małopolski System Informacji Turystycznej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego
na lata 2007-2013
Zadanie: ADAPTACJA LOKALU UŻYTKOWEGO PRZY ALEI HENRYKA 40 CELEM UTWORZENIA PUNKTU INFORMACJI TURYSTYCZNEJ W CHRZANOWIE W RAMACH MAŁOPOLSKIEGO SYSTEMU INFORMACJI TURYSTYCZNEJ
MRPO - Małpolski Regionalny Program Operacyjny na lata2007-2013
Priorytet 3. Turystyka i przemysł kulturowy
Działanie 3.1. Rozwój infrastruktury turystycznej Schemat A. Budowa regionalnego systemu informacji turystycznej
Koszt inwestycji: 411 563,12 zł w tym dotacja rozwojowa z budżetu Unii Europejskiej 338 267,75 zł.
Przedmiot projektu:
Projekt "Małopolski System Informacji Turystycznej", którego liderem jest Urząd Marszałkowski, zakłada stworzenie sieci centrów i punktów informacji turystycznej w województwie małopolskim oraz regionalnej bazy danych turystycznych. System będzie służył indywidualnym turystom, organizatorom wypoczynku – touroperatorom, biurom podróży, pośrednikom działającym w turystyce, animatorom życia turystycznego i kulturalnego, a także mieszkańcom Województwa Małopolskiego.
Gmina Chrzanów będąc partnerem projektu przystąpiła do adaptacji lokalu przy Alei Henryka 40 celem utworzenia Punktu Informacji Turystycznej w Chrzanowie. Zasadnicze przekształcenia lokalu, który dotychczas pełnił funkcję biblioteki dla dzieci, polegać będzie na wyodrębnieniu pomieszczeń o dwóch obszarach funkcjonalnych: pierwszy obszar dla interesantów (turystów), drugi obszar roboczy o ograniczonym dostępie. Zakres prac obejmuje także wykonanie elewacji wejściowej oraz podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
Celem projektu jest podniesienie jakość usług i stopnia satysfakcji klientów oraz wzrost liczby korzystających z oferty turystycznej oraz dostarczenie kompleksowej i rzetelnej informacji jako elementu aktywnej polityki marketingowej i promocyjnej regionu.
Cele szczegółowe projektu obejmują:
-dostosowanie informacji turystycznej do światowych standardów oraz ujednolicenie standardu IT w całym województwie,
-wzrost liczby osób korzystających z usług informacji turystycznej,
-zwiększenie stopnia dostępności informacji turystycznej, również dla osób niepełnosprawnych,
-zwiększenie stopnia wykorzystania atrakcyjności turystycznej województwa, w tym również obszarów rzadziej odwiedzanych przez turystów.